Student Bio

Thursday 5 April 2012

Entomology dan Hobi?

 Assalamualaikum!!

Cantik Sangat!!

Aku cuma nak cerita sedikit pasal hobi terbaru aku. Aku sekarang minat GILER nak amik gambar SERANGGA!!!. Semua ni gara-gara aku ambil subjek yang berkaitan dengan serangga. nama subjek tu ENTOMOLOGY. Best sangat!! sepanjang belajar subjek ni, aku tengok budak-budak perempuan yang geli dengan serangga pun dah jadi suka dengan serangga. subjek ni betul-betul melihatkan betapa indahnya ciptaan Allah. Rama-rama dengan pelbagai corak, serangga yang berbagai bentuk yang aneh. corak-corak dibadan serangga yang begitu AWESOME!!! Lepas je habis belajar subjek ni sem lepas, aku rasa sangat rugi kalau aku berhenti macam tu je. So aku amik keputusan nak tangkap gambar serangga, dan belajar identify serangga tu melalui sifat-sifat fizikalnya. atleast aku tidak akan lupa akan pada subjek tu, dan aku bukan belajar sekadar untuk score.. aku Belajar untuk mengenali ciptaan Allah. ^_^

 Di sini aku sertakan beberapa gambar untuk tatapan pembaca semua.. Enjoy!! ^_^

Rama-rama dari keluarga nymphalidae kalau xsalah.. antara rama-rama yang pernah menjadi icon kat Malaysia untuk program ape ntah..

belalang ataupun acrididae tengah mengawan rasanya

xpasti sama ada cossidae ataupun sphingidae

ni namanya Mayfly
Banyak lagi nak upload, tapi xboleh pulak.. ntah ape-ape betul la blog ni =.=''

4 comments:

  1. waaahhh.... cantik... tp tu nymphalidae k?... nymphalidae bkn de bentuk cm mata k kt syap ats n bwah mcm kt rama2 tasik aman.. ntah~~ heee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu xde mata ke??? err nampak gaya kena study balik.. hahaha

      Delete
  2. Aku tak suka kat serangga sangat2... Seram...

    ReplyDelete